نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
آغاز افسانه ماتیاس ده لیخت با لباس شماره 4 یووه

آغاز افسانه ماتیاس ده لیخت با لباس شماره 4 یووه

 

فرودگاه بین‌المللی تورین تا ساعاتی دیگر شاهد ورود ماتیاس ده‌لیخت، کاپیتان سابق آژاکس آمستردام و مدافع جدید باشگاه یوونتوس خواهد بود.

 

روزنامه Gazzetta dello Sport از نهایی شدن توافق بین یوونتوس و آژاکس با مبلغ 70 الی 75 میلیون در نخستین ساعات امروز یکشنبه (14 ژوئیه) خبر داد و ابراز امیدواری کرده که مدافع هلندی امشب یا فردا صبح وارد تورین شود تا در اولین فرصت برای انجام تست پزشکی به کلینیک پزشکی یووه برود. (روزنامه گاتزه‌تا رقم قرارداد را 70 و روزنامه دِ. تلگراف هلند 75 میلیون یورو اعلام کرده‌اند.)

 

با این حال جانلوکا دی‌مارتیزیو خبرنگار معروف شبکه Sky Sport مدعی است هنوز جزئیاتی از قرارداد نهایی نشده و به احتمال زیاد، سه‌شنبه روز انجام تست پزشکی و امضای قرارداد ده‌لیخت و یوونتوس باشد.

 

به نظر می‌رسد آنچه از این قرارداد قطعی شده، مبلغ سالیانه 12 میلیون یورویی ده‌لیخت است که بانوی‌پیر ملزم به پرداخت آن است؛ همچنین بند آزادسازی 150 میلیون یورویی برای این بازیکن هلندی در نظر گرفته شده است.(روزنامه Marca بند آزادسازی را 120 میلیون یورو اعلام کرده است.) ده‌لیخت که همراه با تیم آژاکس برای انجام تمرینات پیش فصل به اتریش سفر نکرده، به احتمال فراوان تا ساعاتی دیگر (و یا 24 ساعت آینده) از طریق فرودگاه Caselle به تورین وارد خواهد شد. همچنين شنیده‌ها نيز از دریافت کمیسیون 10 میلیون یورویی مینو رایولا، مدیربرنامه‌های ده‌لیخت به خاطر تلاش برای تحقق این انتقال خبر می‌دهند.

 

Gazzetta همچنین در خبری دیگر خاطرنشان کرده است:

 

ده‌لیخت جوان با پیراهن شماره 4 برای بیانکونری به میدان خواهد رفت. شماره‌ای که در آژاکس نیز متعلق به این بازیکن بود. در سال‌های اخیر مهدی بن‌عطیه و مارتین کاسرس با پیراهن شماره 4 برای یوونتوس بازی می‌کردند و در سال‌های قبل‌تر نیز بازیکنانی نظیر پائولو مونته‌رو، پاتریک ویه‌را و فیلیپه ملو دارنده این شماره بوده‌اند. هرچند بی‌تردید معروف‌ترین شماره 4 بیانکونری، جوزپه فورینو است که حد فاصل سال‌های 1969 تا 1984 در مجموع 361 بار با این شماره پیراهن برای یوونتوس به میدان رفت.

 

این بازیکن سال‌های دور بیانکونری پس از قطعی شدن پوشیدن لباس شماره 4 توسط ماتیاس ده‌لیخت در پیامی اعلام کرده است:

 

اگر ده‌لیخت این شماره را انتخاب کند، این شماره برای او خوش‌یمن خواهد بود. او مرا به یاد جانکارلو برچلینو دیگر شماره 4 افسانه‌ای 60 ساله گذشته یوونتوس می‌اندازد. انتقال ده‌لیخت به یوونتوس خارق‌العاده است اما این، برای شماره 4 بودن کافی نیست. برای یک شماره 4 واقعی بودن باید زحمت کشید، تلاش کرد و عرق ریخت تا ارزش واقعی این شماره در یوونتوس حفظ شود.

 

گفتنی است انتقال ماتیاس ده‌لیخت یکی از گران قیمت‌ترین مدافعان جهان، در حالی به اتمام رسیده است که سران یوونتوس توانستند در این ماراتن رقبایی همچون بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن را پشت سر گذاشته و از خط پایان عبور کنند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: